Page 17 - 29.Sayı

Basic HTML Version

15
Yazı
Nasıl Bir Toplum?
Yusuf TAVUKÇUOĞLU
Türkiye Özel Okullar Birliği Derneği
Yönetim Kurulu Eş Başkanı
Hepimiz zaman zaman şikayet ederiz. Hak yemek,
evlat, eş, iş, çalışma prensipleri gibi… Peki ne
istediğimizi biliyor muyuz? Gerçekten istediğimizi
alabilmek için yapılması gerekenleri yapıyor muyuz?
Şikayet etmeyeceğimizbir iş yadaeşbulabilirmiyiz?Ya
da oh be diyebileceğimiz hak hukuk bilen bir toplumu
görebilecek miyiz? Böyle bir toplumu oluşturma
şansımızın olduğunu düşünebiliyor muyuz?
Doğru verileri almış bir toplum oluşturabilmemiz
için doğru bireyler yetiştirmeliyiz. Doğru bireyleri de
doğru bir eğitim – öğretim modeli ile elde edebiliriz.
Bu modelin içerisinde anne ve babanın eğitim
öğretime katkısı öğretmenin kalitesi, çevre ve
unsurlar, öğrencinin başarılı ya da başarısız yönleri
karıştırılarak pozitif değerler üzerine kurmuş bir
sistem.
Artık bunları bırakalım. Bireysellik, kişisel çıkarlar,
her şeyden şikayet etmek, bol söz ama sonuç yok.
Bunların yerine şunları yapalım. Gerçekten birbirini
seven, birbirine güvenen, birbirine saygı duyan,
paylaşımcı, bütünleşmeyi düşünen uygulayan her
alanda başarıyı yakalamayı amaçlayan bir toplum
oluşturmak bizim amacımız olmalıdır.
Böyle bir eğitim öğretim modeli var mıdır? Diye
düşündüğümdevardırdiyorum.Birazevvel kideğerleri
düşünerek basit bir anlatımla şu söyleyeceklerimi
yapabilirsek inanıyorum ki, özlediğimiz eşi, işi, bireyi
ve toplumu yakalayacağız. Çünkü bizlerin bu sektörde
bilerek ya da bilmeyerek yaptığı bir yanlış ülkemin
diğer sektörlerinde kalite kaybı olarak topluma geri
dönmektedir. Adım adım gidelim. Onlarla birlikte
onları anlayarak, onları dinleyerek, onlarla paylaşarak
ve onların bir parçası olarak, onların psikolojik
yönlerini de çözerek kuracakları yaşamlarına katkı
sağlayarak başlayabiliriz.
Futbol sahasında topu oynayacak olan kişiler
onlardır. Biz teknik direktörlük yapacağız. Bu nedenle
çocuklarımızın;
1- Yaratıcılık Duygusunu
2- Eleştirel Düşünebilmesini
3- Sorgulayıcı Akıl Olayını,
4- Duygusal dengeyi kurmalarını sağlamalıyız.
Sistemi aktarıcı - bildiriciden, araştırıcı – buldurucuya
taşımak zorundayız.
Öğrenmenin ve öğrendiğimizi doğru
kullanmanın yolu, iyi bir ekip olma adına
şöyledir.
• Daha çok istek uyandırmak,
• Daha çok neden, nasıl, niçin soralım,
• Daha düzgün iletişim kuralım,
• Daha
düzgün
ifade
edelim
(düşüncelerimizi),
• Daha çok dinlemeye ve anlamaya
çalışalım,
• Daha çok proje üretelim,
• Daha çok yaratıcılığı ön plana çıkaralım,
• Daha çok yapıcı eleştiride bulunalım
ve daha çok güne gülümseyerek
başlayalım.