Page 39 - 29.Sayı

Basic HTML Version

37
Makale
Bazı özel okullarda ise öğle yemeğinin ardından
dinlenme saati, ardından da kahvaltı ve eve dönüş
gerçekleşiyor. Aile katılımı konusunda da çeşitli
etkinlikler yapılıyor.
Sizleri bana verilen bu zaman diliminde kısacık da
olsa Gandhi’nin çok dilli ve çok kültürlü Hindistan’ına
götürmek istedim…
Bir mozaik edasıyla dimdik duran farklılıklarıyla
zenginleşmiş
bu
gizemli
ülkeye
yaptığımız
yolculukta umarım sizleri azda olsa Hint esintileriyle
başbaşa bırakabilmiş; özellikle erken çocukluk
yıllarında farklılıklarda buluşmak adına bu “düş”ü
gerçekleştirebilmek için neler yapabileceğimizi
bir nebzede olsa aklınızdan geçirmenize vesile
olabilmişimdir.
Her zaman hatırlamalıyız ki,
“Hepimiz
dünyaya aynı pencereden ama farklı açılardan
bakıyoruz…”
Beni dinlediğiniz için teşekkür ederim.
Not: Bu sunumu hazırlarken bana destek olan
ve bilgilerini benimle canı gönülden paylaşan
Rajagiri Sosyal Bilimler Koleji (Rajagiri College of
Social Sciences) Dekanı Dr. Mary Joseph Venus’e;
meslektaşlarım Mary John ve Abusha Zafar’a, bu
harika deneyimi benim için daha da eşsiz kılan tüm
Kolej çalışanlarına ve güzel anılarla hayatıma renk
katan miniklere sonsuz teşekkürlerimle.
Bir anaokulundan görüntüler.
Hindu ve Malayalam Dilinde Montessori Materyalleri
KAYNAKÇA
Kartal, H. (2011) Geçmişten Günümüze Erken Çocukluk Eğitimi
Uygulamaları, İkinci Baskı, Bursa: Ezgi Kitabevi Yayınları.
Wilbrant, E. (2012). Okul Öncesi Eğitimde Montessori Yaklaşımı
(2. Baskı). Ankara: Kök Yayıncılık.
h t t p : / / w w w . b i o g r a p h y . c o m / p e o p l e / m a r i a -
montessori-9412528, 13 Ocak 2014
http://www.thefamouspeople.com/prof i les/mahatma-
gandhi-55.php, 13 Ocak 2014
https://www.youtube.com/watch?v=5TwS8y2lX7E, 11 Kasım
2013