Page 121 - 1-100

Basic HTML Version

en temel bileşeni olduğuna, 21. Yüzyıl pedagojisiyle esastan çelişen yerlerine
aldırmadan kutsamaya çalışıyoruz.
Türkiye’nin çocuk ve gençlerinin istekleri, hayalleri, korkuları, endişeleri, şikayetleri,
düşünceleri, kirleri ve gelecek planları hakkında daha fazla araştırma yapmamız
şart. Bu yazıda önerdiğimiz farklılaşmaya dayalı bireyselleştirme temelli kavramsal
çerçeve olan, ferd-müfredat-kariyer-beceri-CV döngüsünün ülkemizin eğitim ve
kalkınma politikalarını yönlendirmesi aşamasında 21. Yüzyıl pedagojisi farkındalığını
arttırması için çalışmak gerek.. Her yaşam öyküsü, her kariyer bireysel bir
müfredattır, herkes için tek tip, yukarıdan aşağıya hazırlanan resmi müfredatların
hazırlık aşamalarında belirleyici olmalıdırlar, hatta ‘ferdi’ bakış ‘müfredat’ ve eğitim
politikamızın bütününün şekillenmesinde olmazsa olmaz şeklinde algılanmalıdır.
Önerdiğim bakış açısı inovasyon-girişimcilik-eğitim üçgeni devamlılığında, Türkiye’nin
2023 Vizyonu kapsamında gençlerimizi geleceğe hazırlarken inovasyon ve
girişimcilik eğitimi odaklı yeni ‘müfredatlar’ ile okul türleri, öğrenci ‘ferdlerimizden’
gelen geribildirimlerle yaygınlaştırılmalıdır. Yoksa ‘ferdi’ olmayan bir müfredata
müfredat demek ne denli doğru olur ki? O ‘müfredat’ değil, ‘standart’ olur... Çünkü
ferdi değildir. Farklılıklardan, Ferd’ten türememiştir. Ferdlerin içsel müfredatlarına,
bireysel farklılıklarına odaklanmamıştır. Kökü ‘ferd’ olmayan bir ‘müfredattır’.
Eğitimde Farklılıklara Saygı ve Uygulamaları
119