Page 13 - 1-100

Basic HTML Version

Eğitimde Farklılıklara Saygı ve Uygulamaları
11
Öncelikle kısaca okulumuzla ilgili bir tanıtım yapmak istiyorum. Irmak Okulları, 1995
yılında bir toplumsal sorumluluk projesi olarak ortaya çıkmıştır. Amacı; kişisel
yeteneklerin ve güçlü yönlerin ortaya çıkarıldığı, geliştirildiği, öğretmen ve
öğrencilerine hür bir eğitim ortamı yaratmaktır. Kurucuların amaçları arasında kendilerine
dönen bir kâr hiçbir zaman olmamıştır. Ancak sürdürülebilir bir gelişim için kurumsal
bir verimlilik göz önünde tutulmaktadır. Her özel okul gibi Milli Eğitim Bakanlığı’nın
ilkeleri içinde çalışarak tüm eğitim kurumlarında paylaşılan değerlerde buluşmaktır
amacımız. Bunun yanında toplam kalite ilkelerini de gözetmekteyiz. 1996 yılından
beri de ISO9001 gereklerine göre de çalışmaktayız. Ana ve ilkokulumuzda da PVP
eğitimi başarı ile sürdürülmektedir. Okulumuzda öğretmenlerin meslek içi
eğitimlerine çok önem verilmektedir. Stratejik planlama çalışmaları öğretmenler
arasında daha iyi bir işbirliği eko eğitim anlayışına doğru gelişerek sürdürülür.
Öğreten okuldan öğrenen okula evrilmektir amacımız. Bu da bireysel eğitimi
farklılaştırılmış bedeli sınıf uzmanlığını öğrencinin öğrenmede daha akti eşmesi gibi
konulara ulaşılmasını gereken hede er olarak önümüzde tutarız.
Eğitim, esasen sürekli gelişmektedir. Aynı zamanda yeni gelişmelere bilgi yaratmak
öğrenmenin kaynağıdır. Irmak Okulları’nın kuruluş hede nde bu öğrenme yolu bilgi
işleme olarak tanımlanmıştır. Bilgi işleme, sizlerin de çok iyi bildiği gibi dönüşümlü
düşünme yöntemidir. Tüm bu sebeplerle eğitimde farklılar konusuna ev sahipliği
yapmak okulumuz için önemli bir olaydır. Siz değerli katılımcıların görüşlerini hep
birlikte paylaşmaktan mutluluk ve onur duyuyoruz.
Değerli katılımcılar, hepinizin çok iyi bildiğini bildiğim bazı şeyleri dikkatlerinize
getirmek istiyorum. Eğitim; bir öğrenme amacı ve bilgi toplamanın temeli olarak
insanlık tarafından keşfedilmiş ve geliştirilmiş toplumsal bir olgudur. Eskiden birey-
leri standartlaştırmak eğitimin amacı iken bugün bireyselliğe evrilmiştir. Bir
eğitimciye soruluyor: “Dünyadaki en yeterli eğitimi tek bir cümleyle anlatır mısınız.?”
Cevap şöyle oluyor: “Tüm bireylere eğit bir öğrenme ortamı sunun.” Eğitimin yeni
amacı her bir bireyin en erken yaştan itibaren yeteneklerine göre farklı eğitim
olanaklarına ulaşması, yeteneklerini sonuna kadar kendi ve diğer insanlar yararına
kullanabilmesini sağlamaktır.
Ancak eğitimin kişiselleşmesinin yanında toplumdaki her bir çocuğa eşit erişim
fırsatı sağlanması da toplumsal bir sorumluluktur. Cinsiyet, ekonomik ya da etnik
farklılıklar eğitimde eşitliğe engel olmamalıdır. Hatta bu da yetmez her bir çocuk
yetenekleri ölçüsünde en verimli eğitim alanını bulmalı yeterli sürede eğitim
alabilmelidir. Toplumsal gelişimin anahtarı da dinamosu da eğitimdir.
Türkiye’de eğitime erişim sevindiricidir. Ancak eğitimde kalma süresi eğitimde reform
sürecini Türkiye’deki istatistiklere bakarak yapılan değerlendirmelere göre yeterli
değildir. 15 yaş üzeri erkek çocuklarının özellikle 5’te 2’sinin ne eğitim aldığını ne de
Ülkü ARIOĞLU
Özel Irmak Okulları Kurucu Temsilcisi