Page 28 - 1-100

Basic HTML Version

26
Eğitimde Farklılıklara Saygı ve Uygulamaları
Bu tür programları kişisel karakter gelişimi açısından değerlendirmek zor olmakla
birlikte değerlerin esas alındığı okullarda personel ile öğrenciler arasındaki bağın
atmosferin pozitif yönde gelişerek sosyal ilişkilerin pozitif davranış beklentilerini
teşkil ettiği olumlu değişiklikler de kaydedilmiştir. Yine aynı zamanda öğrenme
ortamının da yükseldiği ve öğrenci performansının arttığı da geniş ölçekli olarak
rapor edilmiştir.
Unicef’in çocuk dostu okul konseptinden hepiniz haberdarsınız diye tahmin ediyorum.
Türkiye’de de bu, haklara saygı duyan okul programları diye geçmektedir.
Bu bahsettiğimiz iki farklı model okulun karşılaştırmasını yaparsak eğer bunlardan
birisi değerlere dayalı okul yaklaşımı, bir diğeri de haklara saygı duyan okul
yaklaşımıdır. Benim şahsi görüşüm ahlaki değerler kişinin kendi içinden gelmekte,
karakterden ve sosyal ortamdan beslenmektedir. Ben her ikisinin dengeli bir
karışımının çok daha sağlıklı bir yaklaşım olduğunu düşünüyorum.
Çocuklara verdiğimiz eğitimde iki farklı bütünsellik söz konusudur. Bunlardan birisi
çocuğu birey olarak bu değerlerle büyütmek, bir diğeri de okulun yaklaşımını bir
bütün olarak ele almaktır. Çocuğa sınıf içinde verdiğimiz eğitim, okulun içindeki
stratejinin bir parçası olmalıdır.
Teşekkür ederim.