Page 52 - 1-100

Basic HTML Version

50
Eğitimde Farklılıklara Saygı ve Uygulamaları
YEREL YÖNETİMLERCE FARKLILIKLARA SAYGININ SANAT YOLUYLA
İŞLENMESİ “ÇOCUK VE SANAT”
Günümüzde gelişen ve değişen dünyaya ayak uydurulması kaçınılmaz olmuştur. Ve
bundan dolayı ülkemizde "çocukların eğitimi" örgün eğitimin dışında, bir çok sivil
toplum kurum ve kuruluşları, yerel yönetimlerce yaygın eğitim kapsamında verilmektedir.
Kamu yönetim sistemleri içerisinde ise merkezi yönetimden sonra en büyük ve en
önemli bölüm olarak yer alan yerel yönetimlerin, beklentiler ve talepler nedeniyle
gereklilikleri ve önemi zaman zaman merkezi yönetimin önüne geçmektedir.
Yerel yönetimler yalnızca merkezi yönetimin yükünü azaltmak ve kentsel altyapı
sorunlarını çözmekle görevli siyasal kurumlar değildirler.
Aynı zamanda farklı sosyo- ekonomik ,etnik yerel toplulukların eğitim, kültür, sağlık,
bilgi sistemleri ,ekonomi vb hizmetleri sağlamadaki en önemli rolü üstlenmektedir.
Gelişmekte olan ülkeler çerçevesinde yer alan ülkemizde, kent yaşamında iki farklı
grubun oluştuğunu görmekteyiz.
1. Grupta yer alanlar iyi eğitim görmüş, üst sosyo ekonomik düzeyde olan ve kentin
her türlü olanaklarından yararlanan kentli kültürünün dokusunu oluşturanlar, ikinci
grup ise alt sosyo ekonomik grupta yer alan insanları kapsamaktadır.
İşte bu farklılıkları sosyal eşitlik düzeyinde sağlayacak önemli birimlerden birisi de
yerel yönetimlerdir. Ve çocuklarda bu hizmetlerden eşit koşullarda yararlanabilme-
lidir. Öncelikle her çocuğun yaşadığı bölgede , sağlıklı yaşam sürdürebilmesi için
koşulların sağlanması gerekmektedir.
Çocuklara sosyal eşitlik ve farkındalık sağlayacak en önemli çalışmalardan birisi ise
sanat, spor vb projelerinin çoğaltılmasıdır.
Araştırmalar göstermiştir ki, hobi düzeyinde bile sanat ve spor eğitimi bir çocuğun
hayat başarısını yükseltmekte, bireysel ve sosyal becerileri de pekiştirmektedir.
Çocukta sosyalleşmeyle birlikte uyum içinde yaşamayı , kendini ifade etmeyi ortaya
çıkarır. Toplumsal disiplini geliştirip kaliteyi artırır.
Ne var ki,sanat eğitiminin okullardaki ders saatlerinin az oluşu bu ihtiyacı ortaya
çıkarmaktadır.
Yeşim ALTINAY
Kadıköy Belediyesi Çocuk Sanat Merkezi Proje Koordinatörü / Eğitimci