Page 90 - 1-100

Basic HTML Version

Uygulama; Pratikte barış eğitimi uygulamasının anlamı öğrencilere bilgi vermek, deneyim
yaratarak barış süreçlerini gerçekleştirecek becerileri geliştirmelerini, değer ve
davranış eğilimlerinin barış kültürünün yaşamasına elverişli gelişmesini sağlamaktır.
Bilgi, çatışma ve barış, çok kültürlülük, tutum ve beceriler
Yöntemler; Bilgiyi aktarma, değerleri geliştirme, güdüyü sağlama ve davranış eğilimlerini
yönlendirmek için türlü yöntemler vardır, bunların belli başlıları:
88
Eğitimde Farklılıklara Saygı ve Uygulamaları
Barış Eğitimi toplum odaklı olmalıdır. Çünkü barış eğitimi okulun bir parçası
olduğu toplumun deneyimlerinden ayrıştırılamaz.
Bu yüzden okulların topluma ulaşıp onları da barış eğitimi programına dahil etmeleri
önemlidir.
Barış eğitimi tek başına bir program olarak var olamaz. Okullarda öğretilen
müfredatın içine dahil edilmelidir.
Barış eğitimi, çocukların yeni değerler, bilgiler ve davranışlar öğrenmeye daha
açık oldukları erken yaşta başlamalıdır.
Barış eğitimi, Milli Eğitim tarafından etkinleştirilmiş demokrasi, şiddetin önlenmesi
ve çok kültürlü olmak gibi başka eğitimsel programlarla koordinasyon içinde
gerçekleştirilmelidir.
Barış Eğitimi, okuldaki sosyal hayatta deneyimlenen durumları da kapsamalıdır.
Deneyimlenen durumlar okuldaki atmosferin ayrılmaz parçaları olmalıdır ki, sal-
dırganlıktan uzak durmak, arabuluculuk, çatışmaları yaratıcı çözme becerileri,
tolerans , gibi gerekli yetileri besleyebilsin.
Barış Eğitimi okullardaki her yaşta öğrenciyi kapsamalı
Barış Eğitiminin başarısı ağırlıklı olarak ÖĞRETMENLERE bağlıdır. Bu nedenle
de onlar bu sorumluluğu taşıyacak şekilde eğitilmelidirler.
Müfredat ve ders kitapları: prensip olarak barış eğitimi ayrı bir eğitim programı
değil de değişik ders konularının, örneğin: tarih, sosyoloji,edebiyat vs gibi, içinde
işlenmelidir
Özel tasarlanmış programlar, örneğin; çatışma çözme, arabuluculuk problem çözme
becerileri.
Okul atmosferi ve ortamı: sınıf ve okul ortamında demokratik süreçlerin varlığı,
tolerans, duyarlılık vs tüm kurumda yaşatılması.
Seremoniler: Geçmişte barış içeren olayların anılması ve işlenmesi
Barış Merkezleri: Tüm okul camiasının faydalanabileceği kitap, lm vs toplandığı
uygulamalar yapılan merkezler.
Eğitici Televizyon kanal ve programları
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-