Page 89 - 1-100

Basic HTML Version

Okulların /Eğitim kurumlarının Rolü:
Barış eğitimin amaçları; Çocuk ve gençlerde, etkin çatışma çözme becerileri ve
barışçıl süreçleri destekleyici inanç, değer, güdü ve davranışsal eğilimleri içeren bir
kafa yapısı geliştirmektir (Bjerdat,1993;Salomon & Navo, 2002)
Barış eğitiminin amacına ulaşması için;
Eğitimde Farklılıklara Saygı ve Uygulamaları
87
Eğitim toplumun genç olan büyük bölümüne ulaşır.
Gençler daha tutum, inanç, değer ve davranış repertuarlarını yeni geliştirmekte
olduklarından halen toplumda mevcut olan, baskın çatışma kültüründen daha az
etkilenmiş durumdadırlar
Toplumdaki diğer toplumsallaştırma kurum ve öğelerinden daha çok, okullarda
verilen ve yaşatılanlar üzerinde kontrol mevcuttur, Milli Eğitim Bakanlığı, müfredatı,
eğitim programları ve okul kitaplarını yönlendirir.
Genç nesil okulda verilen bilgi ve mesajları öğrendikleri için en azından bu öğretiyi
içermeye başlarlar (örnek Bosna da uygulanan eğitim modülleri)
Bu amaca ulaşmak için ise eğitim sisteminde temel bazı değişiklikler yapılması
gerekmektedir.
Sadece barışı destekleyici söylemler üretmek yeterli değildir
Müfredat geliştirme
Okul kitaplarının uygun şekilde yazılımı
Özel programların geliştirilip uygulanması
Öğretmen eğitimi
Destekleyici okul ortamlarının geliştirilmesi gibi aktif uygulamalara geçilmesi gerekir
Barış eğitimi için ilkeler;
Barış eğitimi, eğitimsel görevlerin detaylı planlanmasında yol gösteren strate-
jilerin ürünü olmalıdır. Azim, kararlılık ve fon tahsisatı olmadan bu amaca ulaşmak
mümkün olamaz.
Bu kısa dönemli bir plan veya bir seferlik bir proje değildir. Tam tersine eğitim
sisteminin barış sürecine göre düzenlenmesi ve bunu yansıtması için tamamen
yeniden düzenlenmesidir. Bu, öğrencilere anlaşmazlıktan barışa geçişi sağlamak
için gerekli becerileri sunan büyük çapta bir değişimdir.
1-
2-