Page 97 - 1-100

Basic HTML Version

Maddeler/ Seçenekler
1
2
3
4
5
Toplam
n
170
91
1
262
%
64,9
34,7
,4
100
n
253
8
1
262
%
96,6
3,1
,4
100
n
243
17
2
262
%
92,7
6,5
,8
100
“Yaşamak, her çocuğun
temel hakkıdır ve
herkesin ilk görevi
çocukların yaşamını
korumaktır.”
Hiç etkinlik yapmadım
Haberim var ancak
Hiç etkinlik yapmadım
Bazen
Sıklıkla
Her
zaman
Bazen SıklıklaHer
Zaman Böyle bir
haktan haberim yoktu
“Her çocuğun bir isme ve
vatandaşlığa sahip olma
hakkı vardır. Devlet, çocuk
doğduğunda bu ismi
kaydeder ve çocuğa bir
kimlik verir. Çocuklara
verilen isim, vatandaşlık
hakkı ve aile bağları
korunmalıdır. Tüm bunlar
zorla değiştirilemez ve
alınamaz, değiştirilmek
istenir ya da çocuğun
elinden bu haklar alınırsa
devlet bu duruma karşı
çıkmalıdır.”
“Her çocuğun ailesiyle
birlikte yaşama hakkı
vardır. Anne baba çocuğa
bakamıyorsa, çocuk bu
durumdan zarar görmesin
diye ona başka bir bakım
sağlanmalıdır. Bu durumda
da her çocuğun, anne ve
babasıyla düzenli olarak
görüşebilme hakkı vardır.”
Tablo 1’de araştırmaya katılan öğretmenlerinin neredeyse hepsinin (% 99,6) kadın
olduğu, % 59,2 oranında 26-30 yaşlarında olduğu, %69,5’inin evli olduğu, % 42,4
oranında çocuk sahibi olmadıkları, % 53,1 oranında 6-10 yıllık görev süresine sahip
oldukları, % 50,8 oranında özel kurumlarda çalıştıkları,% 48,9 oranında anasınıfında
çalıştıkları ve %53,8 oranında 16-20 arasında öğrencileri olduğu görülmektedir.
Bulgular:
Araştırma sonunda toplanan anket sonuçlarına ait frekans tabloları düzenlenerek
toplanan veriler Tablo 2’de sunulmuştur.
T
ablo 2: Örneklem Grubunun Çocuk Hakları Sözleşmesi Maddelerine Yönelik
Farkındalıklarına Ait Frekans ve Yüzde Dağılımları
Eğitimde Farklılıklara Saygı ve Uygulamaları
95