Page 96 - 1-100

Basic HTML Version

toplumun çocuk hakları ile ilgili bilinçlendirilmesinde en önemli rol öğretmenlere
düşmektedir. Bu araştırma literatüre katkı sağlaması ve elde edilen sonuçlar üzerin-
den başka araştırmalara da zemin sağlaması ve önerilerde bulunulması açısından
önem taşımaktadır.
Yöntem:
Araştırma tarama modeline göre tasarlanmıştır.
Araştırmanın örneklemi; İstanbul il sınırlarında çalışan ve çalışmaya gönüllü olarak
katılan 262 okul öncesi öğretmeninden oluşmaktadır. Öğretmenlere ait sosyo demo-
gra k bilgiler Tablo 1’de yer almaktadır.
Araştırmaya katılan öğretmenlere araştırmacılar tarafından oluşturulan anket uygu-
lanmıştır. Bu anket yürütülecek olan çalışma için bir ön çalışma niteliğini taşımaktadır.
Anket, “Çocuk Hakları Bildirgesi”nde yer alan maddelerden oluşmaktadır. Öğretmenlere
bu maddeleri bilip bilmedikleri ve bu maddelere uygun etkinlikleri ne sıklıkta yaptıkları
değerlendirmeleri istenmiştir.
Tablo 1: Örneklem Grubunun Demogra k Bilgilerine Ait Frekans ve Yüzde
Dağılımları
Seçenekler
1
2
3
4
5
Toplam
Cinsiyet
Kadın
Erkek
261
1
262
99,6
0,4
100
Yaş Grupları
25 Yaş ve altı
26-30 Yaşlar Arası
31-35 Yaşlar Arası
36-40 Yaşlar Arası
34
155
67
6
262
13,0
59,2
25,6
2,3
100
Medeni Durum
Evli
Bekar
182
80
262
69,5
30,5
100
Çocuk Sahibi Olma Çocuğu yok
1 Çocuğu var
2 Çocuğu var
3 Çocuğu var
Durumu
111
107
39
5
262
42,4
40,8
14,9
1,9
100
Görev Süresi
1-5 yil
16-20
21 yil ve uzeri
1,5 yıl
16-10
54
139
65
3
1
262
20,6
53,1
24,8
1,1
,4
100
Eğitim Durumu
ön lisans
lisans
yüksek lisans
doktora
47
208
6
1
262
17,9
79,4
2,3
,4
100
Görev Yapılan Kurum Özel
Devlet
133
129
262
50,8
49,2
100
Görev Yeri
Anasınıfı
Uygulama anasınıfı
Bağımsız anaokulu Kreş
128
50
32
52
262
48,9
19,1
12,2
19,8
100
Öğrenci Sayısı
10-15
16-20
21-25
26 plus
69
141
51
1
26,3
53,8
19,5
,4
94
Eğitimde Farklılıklara Saygı ve Uygulamaları