Page 103 - 1-100

Basic HTML Version

Eğitimde Farklılıklara Saygı ve Uygulamaları
101
Alderson, P. (2008). Young children’s rights. E-book
http://books.google.com.tr/books?id=nrXxe0cvgpYC&pg=PT217&lpg=PT217&dq=Alderson,+1999&
source=bl&ots=oXU-CjadJ9&sig=Ebcw0q6x5twqHWwUQBFOFlH_WJI&hl=tr&sa=X&ei=67GlUsWI
HcPy7AaRxoC4BQ&ved=0CDgQ6AEwBA#v=onepage&q=Alderson%2C%201999&f=false. Erişim
Tarihi: 15.11.2013.
Akyüz, E. (2001). Çocuk hakları sözleşmesi’nin temel ilkeleri ısıgında çocugun egitim hakkı. Milli
Egitim Dergisi, 151, 3-24.
Covell, K. & Howe, R. B. (1999). The impact of children’s rights education: A Canadian study. Interna-
tional Journal of Children’s Rights, 7 (2), 171-183.
Covell, K., O’Leary, J.L. & Howe, R.B. (2002). Introducing a New Grade 8 Curriculum in Children’s
Rights. The Alberta Journal of Educational Research, 48(4): 302-313.
Çılga, İ. (2001). Demokrasi, insan hakları kültürü ve çocuk hakları. Milli Egitim Dergisi, 151, 69-73.
Decoene, J., and DeCock, R. (1996). "The children’s rights Project in the primary school. De Vrijdag-
markt, 627-636.
Dogan,). (2001). Modern toplumda vatandaşlık, demokrasi ve insan hakları. Ankara: Pegem A
Yayıncılık.
DFES (Department for education and skills). (2006). Citizenship at key stage 1 and 2 (year 3-6) Unit
07: Children’s rights-human rights. Available online at <http://www.standards.dfes.gov.uk/schmes2/
kslcitizenship/cit07g1?vie
w=get> (24.01.2006).
Kamaraj, I.(2003). “Çocuk Hakları”, Erken Çocuklukta Gelişim ve Eğitimde Yeni Yaklaşımlar”.
Ed:m.Sevinç.İstanbul:Morpa Kültür Yayınları, ss: 42-50
Kop, Y. ve Tuncel, G. (2010). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin çocuk haklarını algılamaları. Çanakkale
Üniversitesi Eğitimde Kuram ve Uygulama Dergisi. 2010, 6 (1):106-124.
Neslitürk, S. ve Ersoy, F. (2007). Okulöncesi öğretmen adaylarının çocuk haklarının öğretimine ilişkin
görüşleri, Çanakkale Üniversitesi Eğitimde Kuram ve Uygulama Dergisi. 2007, 3(2): 245-257.
Ochaita, E. & Espinosa, M. A. (1997). Children's participation in family and school life: a psychological
and development approach. International Journal of Children's Rights, 5, 179-297.
Oktay, A. (2000). Yasamın Sihirli Yılları. İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
Osler, A. & Starkey, H. (1998). Children’s rights and citizenship: Some implications for the manage-
ment of schools. International Journal of Children’s Rights, 6 (3), 313-333.
Peker Ünal, D. (2010). İlköğretim Öğretmenlerine Yönelik WEB Tabanlı Çocuk Hakları Eğitimi
Programı”. Yayımlanmamış Doktora Tezi: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
Yeşil, R. (2002). Okul ve ailede insan hakları ve demokrasi eğitimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Kaynaklar