Page 107 - 1-100

Basic HTML Version

Eğitimde Farklılıklara Saygı ve Uygulamaları
105
almaktadır. 90.730 öğrenci (%36) özel eğitim okul veya kurumlarında eğitim görmek-
tedir. Bu rakamların kaynaştırma lehine olduğunu görmek, yani daha çok özel gerek-
sinimli çocuğun doğal gelişim gösteren akranları ile birlikte okuduğunu görmek
sevindiricidir. Kaynaştırma eğitimi dikkate alındığında eğitimin ilk iki kademesindeki
geçişler arasındaki oran birbirine yakın iken, üçüncü kademeye geçişte bu oranın
sadece %9 olduğu (14.247 öğrenci) yani çok az özel gereksinimli çocuğun
kaynaştırma yoluyla akranlarıyla birlikte lise eğitimine devam edebildiği görülmektedir.
Dünya Sağlık Örgütü(WHO) çocuk İstismarını "Çocuğun sağlığını, ziksel, psikososyal
gelişimini olumsuz etkileyen, bir yetişkin, toplum ya da devlet tarafından bilerek ya
da bilmeyerek uygulanan tüm davranışlar çocuğa kötü muameledir." Olarak
tanımlamıştır. Yani çocuğun sağlığını ve her türlü gelişimini olumsuz yönde etkileyen
davranışlar çocuk istismarı kapsamındaki davranışlardır.
Bu bilgiler doğrultusunda, çocuğun fırsat eşitliğine uygun eğitim almamasının çocuk
istismarı olduğunu söylemek yanlış olmayacaktır.
Son olarak konuşmamın başında söylediğim dört ilkeyi tekrar ederek konuşmamı
bitirmek istiyorum. Sadece lise aşamasına kadar değil, aynı zamanda üniversitelerimizde
de yakın bir gelecekte gençlerimizin özel eğitim hakkını sağlamayı konuşmayı diliyorum.
Beni dinlediğiniz için teşekkür ederim.