Page 112 - 1-100

Basic HTML Version

Yönetmeliğin Temsillerin Usul-i Tedrisi başlıklı ikici bölümünde de oyunların dilinin
anlaşılır olmasının önemi ve gereği belirtilmiş; tiyatro çalışmalarının öğretmenlerin
denetiminde çocuklar tarafından gerçekleştirileceği, gerekli dekor ve aksesuarların
yine çocuklar tarafından, resim ve el-işi derslerinde yapılacağı kural olarak
belirtilmiştir. Tiyatro sanatı hakkında kuramsal bilgileri de içeren bu yönetmelik,
tiyatronun okul eğitimindeki yerini döneminin çok ötesindeki bir görüşle ayrıntılı bir
şekilde belirlemiştir.
Sonuç olarak şunu özellikle vurgulamakta yarar görüyorum: Okullardaki yaratıcı
drama ve eğitimde drama çalışmalarıyla çocuk tiyatrosu dediğimiz olguyu birbirinden
ayırmamız gerekir. Okullardaki yaratıcı ve eğitici drama çalışmalarında yapmamız
gereken şey farklılıklar yaratmamaktır. Yani amaç, sınıfın yıldız olan kabiliyetli
öğrencilerini seçip onlara rol vermek olmamalıdır. Tam tersi az kabiliyetli ve daha
çekingen olan öğrencileri bu eylemin içine çekmek gerekmektedir.
Oyunun oyun olması için dört unsur gerekir: Birincisi isteklilik ve gönüllülük. İstekli ve
gönüllü olmazsa oyunu oynayan tara ar oyun, oyun olmaz. olmaz. İkincisi: Oyunun
muhakkak kuralları olmalı ve bu kurallar oyun sırasında değiştirilmemesi gereği.
Üçüncüsü: Oyunun oynanması için gerekli alan. Dördüncüsü süre. Oyunun süresinin
önceden belirlenmesi.
Teşekkür ederim.
*Homo Ludens, (Oyunun Toplumsal İşlevi Üzerine Bir Deneme) Johan Huizinga, Ayrıntı Yayınları
** Mektep Temsillerinin Usul-i Tedrisi, İsmail Hakkı Baltacıoğlu, Boyut Yayınları
110
Eğitimde Farklılıklara Saygı ve Uygulamaları