Page 134 - 1-100

Basic HTML Version

hatırlama düzeylerinin yüksek olduğunu göstermektedir. Toplumsal cinsiyet
kalıpyargılarıyla ters düşen kartları çocukların daha çok hatırladığı gözlemlenmiştir.
Oyunun çoçukların toplumsal cinsiyete dayalı kalıpyargılarda bir esneme sağladığı
savunulabilir. Nitekim öntest ve son testler karşılaştırıldığında çocukların feminen
maddelere “sadece kadınlar”, maskülen maddelere “sadece erkekler” cevaplarında
bir düşüş görülmektedir. Nitel veriler de nicel verileri destekler biçimde, hede enen
içeriğin çocukların dikkatini çektiğini, akılda kaldığını ve bir izlenim yarattığını
göstermiştir.
Mesela Sokağı, ÇOÇA’nın toplumsal cinsiyet konusundaki çalışmalarından sadece
bir tanesi. Mesela sokağı oyunu ve büyük yaş grubu için hazırlanan “Neden
Olmasın” isimli oyun hakkında bilgi almak, talep etmek, ÇOÇA’nın çocuklarla,
öğetmenlerle ve ebeveynlerle ilgili yaptığı çalışmalarla ilgili bilgi almak, yapılan
araştırmaların raporlarını incelemek ve ebeveynler için olan lmi izlemek için
aşağıdaki sayfalara göz atabilirsiniz:
http://www.cocukcalismalari.org/project/toplumsal-cinsiyet-esitligi-projesi/
http://www.cocukcalismalari.org/project/toplumsal-cinsiyet-esitligi-2012-2013/
Teşekkür ederim.
132
Eğitimde Farklılıklara Saygı ve Uygulamaları
Araştırmaya İstanbul Bilgi Üniversitesi psikoloji bölümünden Ayten Zara danışmanlık yapmıştır. Araştırma Ayşe Beyazova, Mela Akbaş ve
Zeynep Kılıç tarafından yürütülmüştür.
Eğitsel oyunlar, ÇOÇA’nın koordinasyonunda bir oyun tasarım ekibi tarafından geliştirilmiştir. Ekipte; Bilgin Gavaz, Gülesin Nemutlu Ünal,
Gözde Durmuş, Halil Öz, Özlem Mumcuoğlu ve Zeynep Kılıç yer almaktadır. Çalışma Melda Akbaş tarafından koordine edilmiştir.
Oyunların ölçme ve değerlendirme çalışması, Sosyal Kalkınma ve Cinsiyet Eşitliği Politikalar Merkezi Derneği (SOGEP) tarafından
yürütülmüştür.
1
2
3