Page 138 - 1-100

Basic HTML Version

Biraz önce söylediğimiz insan haklarını korumanın üç ön koşulu olan bilmek,
istemek ve cesaret etmek anlamında insan haklarının eğitimi farklılıklara saygı ya da
etik eğitim olarak ortaya koyduğumuz şeyin ilk öğretim düzeyinde yapılması
gereken, öğrencilerde insan kimliği bilincinin uyandırılması, insanın değerli eylem-
lerinin ve başarılarının tarihsel bir süreçten, hem edebiyat eserleriyle hem de mitolo-
jiden ve güncel yaşamdan örneklerle verilmesi çerçevesinde olabilir. Orta okul
düzeyinde ise bu edinilen insan kimliği bilincinin bilgi ile buluşması sağlanmalıdır. Bu
da insan hakları eğitimi ve haklarının nasıl korunacağının sonuçlarının değerlen-
dirilmesinin verilmesi ile gerçekleştirilebilir. Bu eğitimin nasıl verileceği eğitimcilerin
işidir. Ama temel bilgi, insan haklarını bilmek, korumayı istemek ve bunları korumaya
cesaret etmektir. Bunların alt yapısı eğitimde oluşturulabilir.
136
Eğitimde Farklılıklara Saygı ve Uygulamaları