Page 17 - 1-100

Basic HTML Version

Eğitimde Farklılıklara Saygı ve Uygulamaları
15
Bu sempozyumun konusunun sempozyum açılışında çocuklarımızın şarkıda
söylediği gibi “Sen oradaysan tut elimden” olduğunu düşünüyorum. Bu güzel ve
anlamlı konuyu seçen ve bizlere sunan değerli Özel Okullar Birliğimizin eş
başkanlarına ve çalışanlarına, bize her etkinlikte olduğu gibi kapılarını açan ve
çalışanlarını hizmete hazır bulunduran Irmak Eğitim Kurumları’nın yöneticilerine, ve
sadece İstanbul’dan Kadıköy’den değil ülkemizin çeşitli illerinden tüm zorlu şartlara
rağmen buraya gelip, buralarda bilgi edinmek isteyen çok değerli öğretmen
arkadaşlarıma özellikle teşekkür etmek istiyorum.
Ben akademisyen değilim. Çok bilimsel de konuşamam, belki konuştuğumdan
herkes çok şeyler de anlamayabilir ama atölyede çalışan bir işçi, şef ya da yönetici
gibiyim ben. Belki burada şu ana kadar anlatılan ve anlatılacak olanların içinde bulu-
nan bir arkadaşım. Atölyede hangi malzemeler geliyor, neler üretiliyor, arzu edilen
mal üretilebiliyor mu, arzu edilen hizmet verilebiliyor mu, sektör hangi aşamalarda,
nerelere varmak istiyoruz? İşte ben, tüm bunların içerisinde kavrulan bir arkadaşım.
Ülkemizin çok değişik bölgelerinde 36 yıl çalıştım.
Böyle etkinliklerde hep hatıralarımı anlattım şimdiye kadar. Burada farklılıklara
duyarlı olabilmek konusu ben inanıyorum ki farklılıklara hemen herkes duyarlıdır.
Ama önemli olan ikinci kelimedir o da “uygulama”dır. İşte o uygulama noktasında
hepimiz kendimizi sorgulamalıyız. Benim bugün burada bulunan topluluğa bu
anlamda söyleyeceğim çok fazla söz yoktur. Çünkü sizler burada bulunarak hem
farklılıklara duyarlıyız hem de uyguluyoruz diyorsunuz. Ama bugün burada bulun-
mayan arkadaşlara paylaştıklarımız mutlaka ulaştırılmalıdır.
Çok şeyler biliyoruz ve daha da fazlasını öğrenmek için çeşitli panellere, seminerlere,
sempozyumlara ve çalıştaylara katılıyoruz. Aslında çok şeyler biliyoruz ama bu
bildiklerimizi ve öğrendiklerimizi atölyede sanatımıza yansıtamıyoruz. Çünkü uygu-
lamada zorluk çekiyoruz. Hatta bile bile yanlışlar yapıyoruz. Sizlerin de söylediği
gibi aramızda farklılıklar olabilir. Beğendiğim renk, tuttuğum takım, doğduğum,
doyduğum yer gibi bir çok şey farklı olabilir. Ama farklı olmayan değerlerimiz de
vardır. Ülkemiz, Ulu Önder Atatürk’ün izinden yürüme isteğimiz, Cumhuriyet’e sahip
çıkmak gibi. Cumhuriyet’i Mustafa Kemal çok zor şartlarda kurmuş ve bize emanet
etmiştir. Bize kolay olan emanet ettiği Cumhuriyet’i korumak yönü düşmektedir. O
zaman bu emanete sahip çıkmak ve yaşatmak bizim olmazsa olmaz görevlerimiz-
dendir. Bunu biz gençlerimizi yetiştirmekle yapacağız. Çünkü gençleri de öncelikle
biz öğretmenlere emanet etmiştir. İşte bu noktada yavrularımızı geleceğe hazırlarken
onların farklılıklarını iyi işleyebilen öğretmen yetiştirmek de çok önemlidir. Yoksa
iyiyle herkes başarılı olabilir, imkan verildiği zaman herkes çok şeyler yapabilir ama
önemli olan öğrencinin akupunktur noktasını bulup doğru anda doğru düğmeye
basarak onu kazanabilmektir.
Ferşat AYAR
Kadıköy İlçe Milli Eğitim Müdürü