Page 26 - 1-100

Basic HTML Version

sahip kişidir.’ Evet gerçekten de yetişkinlik buysa, hele hele o yetişkinler biz
öğretmenlersek, hepimizin kendimize sormamız gerekiyor. ‘Benim üstüme düşen
sorumluluklar nelerdir?’ Yanıt kendini tanımayla başlamalıdır. ‘Ben farklılıklara
saygılı mıyım, ayrımcılıktan uzak mıyım, kalıpyargılarımın farkında mıyım, iliklere
işlemişliklerin farkında mıyım, ayma deneyimi yaşayabiliyor muyum yani en azından
bu konularda yaptığım yanlışları sonradan görebiliyor muyum, davranışlarımla
ağzımdan çıkanlar birbirini tutuyor mu, öğrencilerimle bu konularda konuşuyor
muyum ve onlardan bir şeyler öğreniyor muyum, ta içime baktığımda nasıl bir
örneğim, vb.’ diye kendimize sorup dürüst cevaplar vermemiz gerekiyor. ‘Hangi
öğrenciler en çok bana benziyor? Hangi öğrencileri daha çok veya daha az seviyo-
rum? Acaba niye? Diğerlerinden farklı olan var mı bu sınıfta? En çok kime, en az
kime dokunuyorum veya hiç dokunmadığım kim? Bunlar gibi bir çok soru daha soru-
labilir.
Bütün söylediklerimin okula ve öğretmene ilişkin bir sonucu ve özeti de şu: Toplumsal
konuların, sınıf içine, her aşamada, her yaşta ve çağda mutlaka girmesi, çocuğun
yaşına uygun konu ve söylemlerle girmesi gerektiğini düşünenlerdenim.
Teşekkür ederim.
24
Eğitimde Farklılıklara Saygı ve Uygulamaları